Bad Iburg

List

Information
Click following button or element on the map to see information about it.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

NO NAMED GPX

Profile

50 100 150 200 5 10 15 Distance (km) Elevation (m)
No data elevation
Name: No data
Distance: No data
Minimum elevation: No data
Maximum elevation: No data
Elevation gain: No data
Elevation loss: No data
Duration: No data

Hotel Zur Post in Ladbergen moet voorheen een groot hotel/restaurantbedrijf zijn geweest, meenden wij vanmorgen bij het zien van de grote lege restaurant- en caféruimten, toen we gingen ontbijten. Nu kunnen gasten er alleen terecht voor overnachten en ontbijt. Ondanks dat was er een prima ontbijtbuffet voor de overnachters.
Kort na het ontbijt vertrokken we naar Tecklenburg. Na een mooi en afwisselend tochtje met prachtig ochtendlicht in de bossen en over geasfalteerde rustige landwegen kwamen we langs golfbaan Tecklenburg. Een mooie plek voor de ochtendkoffie.
Toen we na een klein uurtje weer opstapten, volgde er een spannend gedeelte van onze fietstocht naar Tecklenburg. Direct vanaf de golfbaan moesten we het bos in en begon het klimwerk. Het vergde wel wat inspanning en manouvreren om de volgeladen fiets in balans te houden over de smalle steile bospaden vol boomwortels en keien. Soms was lopen naast de fiets noodzakelijk.
Toen we uit het bos kwamen weer op het asfalt, waren we bijna in het toeristische plaatsje Tecklenburg. Dat het nog wel een steil stukje klimmen zou zijn, hadden we op de kaart al gezien. En inderdaad! We kregen het historische stadje niet cadeau. Soms was het nodig om even af te stappen en uit te rusten om daarna met moeite de fiets weer naar de juiste richting in beweging te krijgen.
Maar zoals altijd, was het ook nu: eenmaal boven ben je het snel vergeten. We hebben met de fiets aan de hand door de historische oude stad gewandeld tot op de markt, waar we bij een fantastische Konditorei op het terras een broodje hebben gegeten. We zijn er een vrij lang blijven zitten. We hadden de tijd want in Bad Iburg waren we pas vanaf vijf uur welkom. Om onze reis te vervolgen moesten we weer terug naar beneden: rustig en beheerst hebben we de steile afdaling gemaakt en daarna begon opnieuw een stuk door het bos, naar het gezellige stadje Lengerich. Bij de kerk midden in het stadje, begroette de in wit geklede Luther ons. Reden voor Jan om even in zijn kerk te kijken. We vervolgden de route met de laatste vijftien kilometers over landwegen naar Bad Iburg, stadsdeel Glane, waar we een fijne kamer hebben gevonden in Hotel Wiemann-Sander. De vriendelijke eigenaar was zeer behulpzaam met onze bagage en het stallen van onze fietsen in de garage. Na het avondeten bij Wiemann-Sander, hebben we de kerk pal naast ons hotel bekeken. Morgen naar Osnabrück waar we wat tijd hebben om uit te rusten.