2017 – Bremen

Deze vakantie fietsen we via Münster en Osnabrück naar Bremen. Klik onder de kaart voor het voor het reisverslag.

List

Information
Click following button or element on the map to see information about it.
Lf Hiker | E.Pointal contributor

• Weer thuis
    Na een voorspoedige treinreis uit Bremen zijn we weer veilig thuis.
  • Bremen – Schnoor en Shoppen
    Kerken, Schnoorviertel en Böttcherstrasse Dag twee in Bremen van deze fietsreis. Bremen is zo’n geweldig leuke ervaring: een gezellige Hanzestad aan de Weser waar een goede sfeer hangt. Voor ons is het de derde keer dat we hier met de fiets zijn: voor het eerst voor het ritje Hamburg – Bremen, de tweede keer toen we ...
  • Bremen – rustdag
    Vandaag rusten we uit. Na het ontbijt in de jeugdherberg wandelen we naar het station om treinkaartjes voor onszelf en de fietsen voor de terugreis te kopen. Dat lukt goed en we bezegelen de koop met koffie en gebak in een Backerei vlakbij het station. Vervolgens lopen we terug en doen onderwerg een paar inkopen. ...
  • Bremen
    De laatste etappe Na het ontbijt staan we klaar om weg te rijden, maar voordat het zover is, moet Jan een kleine reparatie aan zijn fiets uitvoeren. Er loopt iets aan en terwijl  hij het recht wil buigen, schiet het onderdeel los … Het probleem is snel verholpen omdat hij altijd gereedschap meeneemt. Dit wordt van deze ...
  • Twistringen
      We staan vandaag wat vroeger op omdat de geplande etappe naar Twistringen een kleine 60km zal zijn. Na wederom een prima ontbijt begeleid door sixtiesmuziek, passend bij de leeftijd van onze gezellige en enigszins verlegen uitbater. Zo verlegen is hij niet, blijkt kort later als hij na het afrekenen aanbiedt om een foto van ons ...
  • Dümmerlohausen
    We staan vroeger dan gewoonlijk op en zitten om half tien op de fiets. Vandaag beginnen we aan de Brückenradweg die van Osnabrück naar Bremen gaat (over vele bruggen).Het weerbericht ziet er niet goed uit; er zijn regenbuien voorspeld. Langs de Dom en het havengebied verlaten we Osnabrück. Het is een gezellige stad met een ...
  • Osnabruck
    We hebben heerlijk Schnitzel en Schwein gegeten en hebben daarna heerlijk geslapen in Gasthaus Wiemann-Sander in Bad Iburg-Glane. We hebben voor vandaag een combi-rustdag gepland: een kort stukje van 27km naar Osnabruck en daar de rest van de dag uitrusten en de door ons niet eerder bezochte stad verkennen. Het is ook de stad waar ...
  • Bad Iburg
    Hotel Zur Post in Ladbergen moet voorheen een groot hotel/restaurantbedrijf zijn geweest, meenden wij vanmorgen bij het zien van de grote lege restaurant- en caféruimten, toen we gingen ontbijten. Nu kunnen gasten er alleen terecht voor overnachten en ontbijt. Ondanks dat was er een prima ontbijtbuffet voor de overnachters. Kort na het ontbijt vertrokken we naar ...
  • Ladbergen
    Omdat we pas na vijf uur in de namiddag in ons hotel ‘Zur Post’ in Ladbergen terecht kunnen, brengen we de ochtend door met een bezoek aan de domkerk in Munster. De kerkorganist is aan het oefenen, waardoor ons bezoek een aangename muzikale omlijsting krijgt. Na het bezoek drinken we koffie bij het ‘Stad Cafe’  ...
  • Münster
    We hebben goed geslapen in Hotel Feldkamp in Darfeld en na een zeer rijk Westfalen-ontbijt stappen we op de fiets voor een korte rit naar Münster. Omdat we de tijd hebben stappen we regelmatig even af om goed om ons heen te kijken en wat te fotograferen. We rijden ook vandaag door een schitterend landschap: ...
  • Darfeld
    We hebben heel lekker geslapen na een dagje in de regen te hebben gefietst en een hapje uit de Gut Bürgerliche Küchen van Restaurant Bussmann. Rond tien uur in de ochtend stappen we op de fiets. Niet zo vroeg als anders; het is tenslotte zondag. We fietsen door het gezellige centrum en lang de kerk ...
  • (te)Vreden
    Na een goede overnachting en een heerlijk uitgebreid ontbijt zijn we klaar om te vertrekken. We kijken naar buiten en… het regent pijpenstelen! Onze aardige gastvrouw biedt aan dat we gerust nog een nachtje mogen blijven. Maar de ervaring heeft ons geleerd dat als je eenmaal buiten bent, het meestal toch weer meevalt. We besluiten ...
  • Vorden
    We stappen uitgerust en ontspannen om half tien op de fiets. Het is rustig weer, windstil en de temperatuur is aangenaam. Ideale omstandigheden voor de etappe van 55 kilometer naar Vorden. De eerste etappe is via Nieuwegein en langs het jaagpad bij Odijk – verboden voor fietsers, maar dat zagen we toen het al te laat ...